let it never end

10 sjuka år, 10 år av både glädje, lycka och sorg. Tillsammans med dig har jag varit med om så sjukt mycket. Alla måltider, alla nätter, alla skoldagar. Åh herregud, vi har gått i samma klass från förskolan till nu. Vi har gått till och från skolan tillsammans varje morgon sedan i 2an. Alltså det är runt omkring 3000 promenader tillsammans – svårslaget. Det som imponerar mig mest är ändå att vi hela tiden haft något nytt att prata om, det är aldrig tyst på våra promenader.


Ofta är det så att vänner kommer och går genom åren, man prioriterar vänner olika högt, olika perioder. Vissa förlorar man totalt efter en tid. Dig har jag hela tiden haft kvar, någon stans. Du har inte alltid varit högst upp, men du har aldrig försvunnit från den ”listan”. Ingenting får vara för bra, det är då det skiter sig totalt efter en tid. Dock vet jag inte om detsamma gäller med dig. I mina ögon är du för bra för att vara sann.


Jag är verkligen hur glad som helst att få ha dig vid min sida. Jag är på något sätt så van med det, att det känns som en självklarhet i mitt liv. Det är det som gör mig extra orolig för hur jag ska klara mig utan dig vid min sida, varje dag. Jag kan inte sluta tänka på hösten, och jag skulle kunna stanna kvar här i Karlskoga för din skull och för att just du finns här. Ändå måste jag tänka på mig själv också, och på något sätt vet jag att det kommer bli bra för oss båda. Allting kan fungera bara man har den rätta viljan. Mig blir du inte av med i första taget, inte ens hundrade. Du är för bra för att förlora.


Jag finns alltid här för dig när du behöver mig, och någon stans vet jag att du också alltid finns här för mig.  Du är värdefull, och du har på många sätt format mig, till den jag är idag. Jag har fått vara med om din uppväxt till den du är idag, och du min. Det är en upplevelse som är svår att beskriva. Det jag vill få fram i grund och botten, är det att du betyder hur mycket som helst för mig. Du är absolut den bästa vän man kan ha och jag är stolt över att få ha dig som vän.


/ Anna


Kommentarer
Postat av: lisa

dear, i love you

2010-04-11 @ 12:15:57
URL: http://heyliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0